Украинский историко-фортификационный форум

relicfinder.info
Текущее время: 13 дек 2018, 5:44

Часовой пояс: UTC + 2 часа




Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 33 ]  На страницу 1, 2  След.
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: Військово-морський музейний комплекс "Балаклава"
СообщениеДобавлено: 31 авг 2007, 9:43 
Не в сети
Старшина
Старшина

Зарегистрирован: 20 авг 2007, 9:34
Сообщения: 210
Откуда: Львів
Для початку невелика довідка:

Текст з туристичної брошурки


Історична Довідка.

Хоча Балаклава у військовому відношенні найбільш історично відома з ХІХ ст. - тут перебувала військово-морська база англійського флоту періоду Кримської війни - все ж у другій половині ХХ ст. відомості про це містечко неможливо було віднайти навіть на карті. І усе виною тому те, що саме тут дислокувалася головна база підводних сил Чорноморського флоту. Для її потреб були побудовані причали, заводи, нафтосховища, арсенали і таке інше. Однак особливістю було те, що все це крім, звісно, причалів, було сховане під землею у скелю з назвою Таврос.

Будівництво підземної частини бази розпочалося у 1957 р. в умовах надзвичайної секретності і завершилося у 1961р. Завод та арсенал будувалися як об"єкти протиатомного захисту першої категорії. Вища точка наскального грунту над підземними об"єктами становила 126м. Тут була своя потужна дизельна електростанція, склади паливно-мастильних матеріалів, висота стелі яких сягає кількох десятків метрів, запаси питної води та продовольства, автономна кліматична система, транспортні та постачальні магістралі. База мала кімнати для відпочинку персоналу, душові кабінки, їдальні і таке інше. У разі атомної атаки вона могла витримати пряме влучання ядерної бомби і автономно працювати в режимі глибокої консервації. Комбінований підземний канал заводу дозволяв вводити під гору одразу сім підводних човнів проекту 613 та 633. Довжина каналу сягає 505 м. (при загальнів довжині тунелю до 600 м.) ширина від 6 до 22 м. глибина від 6 до 8,5 м. Вхід до тунелю з боку бухти закривав спливаючий батопорт, а з північного виходу батопорт відкривався вбік. Кожна з "дверей" бази мала вагу 120 т. Обидва бул закамуфльовані спеціальними сітками та скельною породою.

Головне завдання, яке покладалося на підземну базу - ремонт субмарин, поповнення боєзапасу, пального, заміна акамуляторних батарей. Для цього були створені потужні ремонтні майстерні з найновішим на той час обладнанням, та склади торпед і ракет, що мали ядерну головну частину. Чисельність висококваліфікованих робітників промислово-виробничого комплексу сягала сотні осіб.

Однак з часом, не зважаючи на всю свою унікальність і потужність, підземний завод у Балаклаві почав втрачати стратегічну значимість. Пов"язано це було із переходом Військово-морського флоту СРСР на човни інших класів, які були набагато складніші в обслуговуванні та більші за розмірами. Тому завод працював до 1993р.

З червня 2003р року тут діє Військово-морський музейний комплекс "Балаклава", в якості філії Центрального музею Збройних Сил України.



З інформаційного плакату перед входом у Завод-музей


Військово-морський музейний комплекс "Балаклава" створений згідно з розпорядженням Президента України у 2002 році на базі колишнього заводу по ремонту підводних човнів та арсеналу. Музейний комплекс розпочав прийом відвідувачів з 1 червня 2003 року.

Вхід до заводу

Штольня №73 (гідротехнічна споруда 825)
Наприкінці 40-х років ХХ століття в СРСР була прийнята "Комплексна програма захисту основних військових і промислових об"єктів від наслідків дії ядерної зброї". У Балаклавській бухті основної бази прийнято рішення про будівництво на західному березі бухти об"єкту протиатомного захисту І категорії.

У 1953 році урядом було затверджено проект підземної споруди, розроблений Ленінградським державним проектним інститутом "Граніт". Об"єкт складався з декількох частин: ремонтної - об"єкт 825 ГТС "гідротехнічні споруди" з водним каналом довжиною 608 м, глибиною 8м, шириною від 10 до 24 м, паливного сховища на 9,5 тисяч тонн паливно-мастильних матеріалів та арсеналу - об"єкт 820.

Автономність укриття - 30 діб. Загальна площа - приблизно 15 тисяч кв. м. Чисельність персоналу ремонтної частини - 300 осіб, арсеналу - близько 150 військовослужбовців.

Будівництво споруди розпочалося на початку 1954 року спеціально створеним військовим гірничо будівельним загоном Чорноморського флоту. В лютому 1956 року на допомогу військовим будівельникам були направлені метробудівельники з Москви та Харкова. На базі метробуду створено підприємство п/с А 3861 (зараз будівельне управління №528).

Повністю підземний комплекс було здано в експлуатацію в 1963 році. В першу чергу у 1961 році була введена в дію ремонтна частина (об"єкт 825 ГТС), яка була призначена для укриття, ремонту та обслуговування дизельних підводних човнів малого та середнього класу. Ремонтна частина включала в себе канал, сухий док (докову камеру), виробничі площі, на яких розміщувався верстатний парк, ділянки по перевірці електро- та гідроустаткування підводних човнів, службово-побутові та складські приміщення.

Батопорт (спеціальна морська засувка) - застосовувалася для перекриття внутрішньої частини підземного каналу у випадку нанесення ядерного удару. Батопорт являє собою подвійний металевий короб висотою 14 м, шириною 6 м, довжиною 18 м, вагою 150 т. Розташований з правої сторони каналу, на даний час майже на всю довжину утоплений у спеціальну нішу.

Понтонний міст закриває вхід в канал з боку Балаклавської бухти. З резервуарів мосту видувалася вода, внаслідок чого він спливав на висоту 0,5 м і відводився вбік спеціальним механізмом лебідкового типу - шпилем. Вхід в канал закривала маскувальна сітка, закріплена по кромці захисного козирка й підібрана під колір скель.

Ну з інформації поки що все...

Ну і невелика схема об"єкту:

Изображение


Ну а зараз як завжди фото:

Вхід підводних човнів в завод.

Изображение


Вихід човнів в Чорне море.

Изображение


Тунель Вхід-Сухий док.

Изображение


Сухий док.

Изображение


Вхід в Сухий док і канал, найширша частина каналу.

Изображение



Вхід в Сухий док, видно шлюз.

Изображение


Далі буде...


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 31 авг 2007, 9:59 
Не в сети
Старшина
Старшина

Зарегистрирован: 20 авг 2007, 9:34
Сообщения: 210
Откуда: Львів
Продовження...

Двері, товщина приблизно 50 см як мінімум.

Изображение


Такий собі "замочок" для "дверцят" що вище :)

Изображение


Вентиляція.

Изображение


Тачка для перевезення зброї.

Изображение


Кран в приміщенні арсеналу.

Изображение


Макети атомної зброї.

Изображение


Моя улюблена фотографія, вихід з арсеналу, видно не одни "дверцята" . :)

Изображение


Ну це поки що все...
Ще добавлю, що на території відкрито декілька експозицій, але вони мало стосуються даного об"єкта, а саме, про озброєння флоту, музей якорів, музей моделей кораблів(повністю робочих, які виступають на військових парадах), ну і окремо стоїть підводний човен, на жаль забув номер проекту (може хтось підскаже, це найновіший і самий безшумний човен), повністю робоча 2-х метрова модель, яка знімалась у фільмі "72 метри" :) Кого зацікавлять фото експозицій або моделей - ПИШІТЬ! (До речі всі моделі зроблені однією людиною!!!)


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 02 сен 2007, 20:48 
Не в сети
Полковник
Полковник
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 27 авг 2007, 17:22
Сообщения: 4419
Откуда: Львов
Если бы туда запихали ещё и единственную украинскую подводную лодку, которую, несмотря на все старания, так и не удалось за 15 лет отремонтировать, от неё бы было там намного больше толку, чем сейчас.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 03 сен 2007, 10:42 
Не в сети
Старшина
Старшина

Зарегистрирован: 20 авг 2007, 9:34
Сообщения: 210
Откуда: Львів
A_Wolkoff писал(а):
Если бы туда запихали ещё и единственную украинскую подводную лодку, которую, несмотря на все старания, так и не удалось за 15 лет отремонтировать, от неё бы было там намного больше толку, чем сейчас.


Ходять слухи, що хочу "натикати" макети човнів :D


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 04 сен 2007, 9:07 
Не в сети
Лейтенант
Лейтенант
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 28 авг 2007, 21:36
Сообщения: 527
Откуда: Київ
Ніби то підводні човни початку 60-х там вже не вміщалися. Спитаю я у моряків...


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 04 сен 2007, 9:26 
Не в сети
Старшина
Старшина

Зарегистрирован: 20 авг 2007, 9:34
Сообщения: 210
Откуда: Львів
Platon писал(а):
Ніби то підводні човни початку 60-х там вже не вміщалися. Спитаю я у моряків...


Дизельні човни вміщалися, атомні ні... Правда я нічого не знаю про підводні човни, але в тексті зверху можна знайти проекти які туди поміщалися...

Тому цю базу і покинули, через нові, набагато більші моделі човнів.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 04 сен 2007, 10:08 
Не в сети
Лейтенант
Лейтенант
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 28 авг 2007, 21:36
Сообщения: 527
Откуда: Київ
База була розрахована на "малютки", згодом пч стали зовсім не "малютки"


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 07 сен 2007, 16:35 
Не в сети
Младший лейтенант
Младший лейтенант
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 23 авг 2007, 22:27
Сообщения: 262
Откуда: Польша, Лодзь
Baza w Balaklawie jest super, widzialem ja latem ... ekstra sprawa :)

_________________
Barba crescit caput nescit


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 26 окт 2007, 17:34 
Не в сети
Старший солдат
Старший солдат

Зарегистрирован: 24 окт 2007, 13:03
Сообщения: 37
Откуда: Ukraine, Kyiv
Міжнародними домовленостями забороняється використання атомного флоту в акваторії Чорного та Азовського морях. Всі існуючі підводні човни - дизель-електричні.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 26 окт 2007, 17:43 
Не в сети
Старший солдат
Старший солдат

Зарегистрирован: 24 окт 2007, 13:03
Сообщения: 37
Откуда: Ukraine, Kyiv
KurKuL писал(а):
Platon писал(а):
Ніби то підводні човни початку 60-х там вже не вміщалися. Спитаю я у моряків...


Дизельні човни вміщалися, атомні ні... Правда я нічого не знаю про підводні човни, але в тексті зверху можна знайти проекти які туди поміщалися...

Тому цю базу і покинули, через нові, набагато більші моделі човнів.


ГТС №825 було передано від ВМФ РФ до ВМСУ через брак коштів на утримання. В свою чергу, ВМСУ теж не міг утримовати об'єкт. Завод було кинуто в середені 90-х (наскількі я знаю - 1996) роках.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 26 окт 2007, 17:53 
Не в сети
Полковник
Полковник
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 27 авг 2007, 17:22
Сообщения: 4419
Откуда: Львов
А кто спорит?
Атомных там отродясь и не было.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 21 янв 2008, 19:36 
Не в сети
Младший сержант
Младший сержант
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 19 янв 2008, 22:17
Сообщения: 54
Откуда: Киев
ГТС №825 було передано від ВМФ РФ до ВМСУ через брак коштів на утримання. В свою чергу, ВМСУ теж не міг утримовати об'єкт. Завод було кинуто в середені 90-х (наскількі я знаю - 1996) роках.[/quote]


Зла не хватает!!! Такой объект рассекретить!!!!!!!! Ох уж мне ети 90-тые! Всё просрали, что только могли, и даже то, чего не могли или не имели права!!!!!!!!!!!!(извените за ругательство) :x :x :x Ядерное оружие, подлодки, сверхзвуковые истребители!!! Господа, а зачем нам граница государственная? Предлагаю продать, вместе со всей погранслужбой!!!
А фотки класные!

_________________
"Мы не умрём мучительною жизнью,
мы лучше верной смертью оживём!!!"
В.Высоцкий


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 21 янв 2008, 21:28 
Не в сети
Старший лейтенант
Старший лейтенант
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 13 янв 2008, 11:59
Сообщения: 817
Откуда: г. Киев
Здесь хоть что-то можно смотреть, а вот 180-мм послевоенная башенная береговая батарея сгодилась только на металлолом :(


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 22 янв 2008, 12:24 
Не в сети
Старшина
Старшина

Зарегистрирован: 20 авг 2007, 9:34
Сообщения: 210
Откуда: Львів
перевертыш писал(а):
Зла не хватает!!! Такой объект рассекретить!!!!!!!! Ох уж мне ети 90-тые! Всё просрали, что только могли, и даже то, чего не могли или не имели права!!!!!!!!!!!!(извените за ругательство) :x :x :x Ядерное оружие, подлодки, сверхзвуковые истребители!!! Господа, а зачем нам граница государственная? Предлагаю продать, вместе со всей погранслужбой!!!
А фотки класные!


Да хоть додумались музей зделать! Ето хоть остановило наглое воровство! А то что было ето грусно но етого не вернеш, так что пожелаем музею процветания и богатых експозиций :)
... Картина намного печальней про обьекты о которых писали ув. Platon и buzyl


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 22 янв 2008, 19:05 
Не в сети
Полковник
Полковник
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 15 авг 2007, 19:37
Сообщения: 4312
Откуда: Город-герой Киев
перевертыш писал(а):
Господа, а зачем нам граница государственная? Предлагаю продать, вместе со всей погранслужбой!!!
А фотки класные!


А вот погранслужбу трогать не нужно - они наши друзья и помощники :)

_________________
Memento quia pulvis est...

Не стоит иметь дело с людьми, у которых слишком гибкая совесть.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 22 янв 2008, 21:19 
Не в сети
Младший сержант
Младший сержант
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 19 янв 2008, 22:17
Сообщения: 54
Откуда: Киев
По поводу музея ето Вы на 100% правы, не поспориш-ето лучшее, что могло случится с Балаклавой. Посему богатых ему експозицый!!!

Akai, я не коим образом не хотела обидеть или потдать критике ни суверенитет государства ни его границы ни тех, кто их (границы)охраняет и бережот!!! Я критикую политику и отношение государства к значимости армии, её проблемам и её привелегиям, в сравнении, к примеру с перепродажей китайских шмоток ( не в абиду китайцам сказано)!!!!!!!!!

_________________
"Мы не умрём мучительною жизнью,
мы лучше верной смертью оживём!!!"
В.Высоцкий


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 13 фев 2008, 17:05 
Не в сети
Лейтенант
Лейтенант
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 28 авг 2007, 21:36
Сообщения: 527
Откуда: Київ
Інформація для роздумів.
За чутками, у минулий сезон об”єкт відвідало 87 000 чоловік, а разом із запрошеними - біля 100 000. Вартість квитка десь 20 грн.

_________________
Punks Not Dead


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 13 фев 2008, 17:22 
Не в сети
Полковник
Полковник
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 27 авг 2007, 17:22
Сообщения: 4419
Откуда: Львов
Я впервые побывал там в конце августа 2003 г. (примерно через месяц после открытия музея).
Тогда экспонатов в нём не было никаких, света - тоже не было, но, тем не менее, билет стоил 10 гр!
Что поделать - крымская специфика. За 3 курортных месяца надо содрать с отдыхающих столько, чтобы потом хватило на весь оставшийся год :(


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 22 фев 2008, 14:01 
Не в сети
Младший лейтенант
Младший лейтенант
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 31 окт 2007, 15:06
Сообщения: 446
Откуда: Киев
Центральный музей Вооруженных сил (Киев) объявил инвестиционный конкурс на реконструкцию и строительство объектов Военно-морского музейного комплекса "Балаклава" (Севастополь, Крым).
Об этом говорится в сообщении Министерства обороны, текстом которого располагают Українські Новини.
Согласно условиям конкурса, инвестор берет на себя все затраты по финансированию реконструкции объекта, обязуется завершить реконструкцию и строительство в течение 2 лет.
После завершения реконструкции и строительства, часть территории объекта финансирования передается в собственность инвестора.
Проведение конкурса запланировано на 24 марта.


Вот такая новость. Интересно, это действительно на пользу музея, или придумали, как еще кусочек крымкой землицы прихватизировать? Какие будут мнения?


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 22 фев 2008, 14:57 
Не в сети
Лейтенант
Лейтенант
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 28 авг 2007, 21:36
Сообщения: 527
Откуда: Київ
Доволі прибуткове це місце.
Туристів з ПБК привезти не складає проблему.
А в самому каналі можна поставити декілька своїх яхт, або не своїх.

_________________
Punks Not Dead


Вернуться к началу
 Профиль  
 
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 33 ]  На страницу 1, 2  След.

Часовой пояс: UTC + 2 часа


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Русская поддержка phpBB
free counters